piątek, 4 września 2009

Zapach kawy o poranku

Jesteśmy właścicielami pięknego młynka do kawy:

mlynek1

mlynek-do-kawy

młynek-rączka

młynek-do-kawy2

Młynek to prezent od babci . Niestety jak widać na zdjęciach brakuje mu pojemnika na zmieloną już kawę  i  zamknięcia od góry :(

O ile na zamknięcie może uda mi  się coś dopasować to z pojemniczkiem może być problem. Jakby ktoś gdzieś widział, słyszał, że można takie coś kupić to bardzo proszę o informację. Ja tym czasem staram się regularnie chodzić na targ staroci z nadzieją znalezienia brakujących elementów... A może ktoś ma pomysł czym zastąpić brakujące zamknięcie?

Młynek zostanie oczywiście poddany drobnym zmianom - drewniana deseczka/podkładka wymaga odświeżenia (i pewnie wybielenia), trzeba również odnowić metalowe części, z których odprysła częściowo farba. Muszę mu też znaleźć miejsce w kuchni.

Ah ten zapach świeżo zmielonej kawy o poranku... uwielbiam... tylko usiąść w promieniach wschodzoncego słońca i kontemplować chwilę. No i poczytać gazetę... i zjeść kromkę świeżego chleba z masełkiem i dżemem własnej roboty... tak bez pośpiechu i zerkania na zegarek ...

6 komentarzy:

Katarzyna pisze...

Hej, wymierz jaką ma mieć szerokość ten pojemniczek, bo ostatnio widziałam różne u mnie na gratach, to jakby pasował, to Ci kupię - o ile jeszcze są :)

Ori pisze...

Trzeba w takim razie podstawiać kubeczek, zanim pojawi się wlasciwy pojemnik;-) A takie sniadanie bez pośpiechu to zdecydowanie jedna z najmilszych chwil dnia. Pozdrawiam!

byziak pisze...

Już mierzę, mierzę - wychodzi na to, że szerokość u wylotu kawy - to 6,5 cm a potem poszerza się nieznacznie do 7 cm tam, gdzie kończą się blaszki. A wysokość ograniczona jest tym "haczykiem" na dole - i wynosi 7 cm.
Jak będzie to super :) a jak nie to trudno - poszukiwania będą trwać dalej...

byziak pisze...

No na razie kombinuję ;)
Szkoda, że dzisiaj we Wro deszczowy poranek był...

jadzik pisze...

Piękny, marzy mi się taki właśnie na deseczce, ale nigdzie takiego jeszcze nie wypatrzyłam, ale może słąbo szukam. Może zdecyduję się na nowy, bo jest ciekawy z ceramiki bolesławieckiej :) Starałam się znaleźć na ich stronie, ale niestety nie ma, ja widziałąm w sklepie z artykułami domowymi w Jeleniej Górze.

byziak pisze...

Hej jadzik, zawsze można sprawdzić na Allegro:
http://allegro.pl/search.php?string=m%C5%82ynek+do+kawy&category=26014
tylko, że ceny niekiedy są powalające. No i targi staroci zostają :)
http://naszemieszkanie.wordpress.com/wp-admin/index.php#comments-form

Related Posts with Thumbnails