czwartek, 24 czerwca 2010

Ładne rzeczy czyli zachcianki - metalowe lampki biurkowe

Stare takie vintage - lampki biurkowe, kinkiety, lampy stojące. Bardzo, ale to bardzo mi się podobają. Na zdjęciach poniżej kilka, które szczególnie wpadły mi w oko - większość to starocie ale jest też współczesny Giant i czy produkowana do dziś lampa Kaiser 6631 Luxus - które można kupić - jak kogoś stać...

Na początek lampki we wnętrzach:





Jest i współczesny Giant:













Najbardziej podobają mi się te zaprojektowane w latach 30 stych.

Cudna lampa zaprojektowana przez Christiana Dell'a dla Kaiser - model 6631 Luxus - można starą wersję znaleźć na aukcjach. Nowa w cenie ok 700 euro do kupienia tu








Również ta rewelacyjna lampa ścienna jest jego projektu - do dostania na aukcjach:



Czy też ta urocza lampka biurkowa o nazwie Polo Popular:




Albo te zaprojektowane przez Marianne Brandt dla  Kandem:



I jeszcze na koniec dwa przecudne kinkiety - niestety nie mam pojęcia gdzie te zdjęcia znalazłam:



Więcej  można poczytać np. tutaj lub tutaj.

1 komentarz:

jadzik pisze...

Lampy biurkowe tego typu były w mieszkaniu jakie wynajmowaliśmy ze znajomymi na studiach... Z resztą mieszkanie było wypełnione antykami i super drobiazgami vintage... Np. sprawny toster, emaliowany - biały z niebieskiem wzorem, takim ludowym jakby, to był mój faworyt:) Miałam chętkę kilka z tych rzeczy podebrać podebrać ;)

pzodrawiam

Related Posts with Thumbnails